top of page

Třikrát třetí během víkendu

Předzávodní příprava šla běhěm plánu. Čtyři mapové tréninky před poměrně jednoduchými závody jistě k zahození nebyly. Jako zásadní zlom v přípravě se překvapivě počítá čtvrteční koncert PSH. Byl tak dobrý, že jsem v pátek neměl sílu jít běhat a pošetřil tak síly na velmi fyzický víkend.

Po totálně nezvládnutých áčkách v Opavě se prvním ostrým testem podzimu stává český pohár štafet pod záštitou SHK. Protože o nic nejde dostávám pohodový druhý úsek. Už jsem ho neběžel ani nepamatuji...

Martin zalítl perfektně do divácké kontroly, pak přišly chyby a předává mi na 32.místě (celkem 66 štafet!). Z původního plánu běžet na pohodu trochu ustupuji a běžím ve stylu Šuldy "na podlahu". Prvních pár kontrol na jistotu. Pak už to jde samo, hlavně ty nohy běžely samy, to je pak úplně něco jiného. Před diváckým úsekem pouze jedna chybka při náběhu na špatnou farstu, ale okamžitá reakce a ztráta v řádu sekund. Pytlík jsem měl poměrně jednoduchý. Držel jsem na dohled dres Pardubic, ale jiné farsty nás rozdělili. Nakonec se do cíle cpu ještě před jednu štafetu a Kaulimu předávám na 12. místě. Posun o 20 míst je docela fajn. Kauli podal standartně kvalitní výkon a dobíhá Kotlářce pro 14.místo. Úspěch.

Po vyhlášení se přesouváme do Lázní Bělohrad na místo sprintu. Cestou ještě malá exkurze v restauraci pro nějaké badge do untappd, ale tak proč ne, když start byl tak pozdní. Sprint poznamenal déšť. Vyjímečně byli ve výhodě závodníci brzkého startu, než ti z konce startovky. Travnaté místa včetně doběhu se rychle změnila na bahnitou až bažinatou část. Sprint byl primárně hodně v rychlém tempu, ale neznamená to, že by to ubralo na mapové zajímavosti. Krátké a rychlé postupy měly za následek několik DISKů, ale i drobných chybek, které dnes znamenaly velký skok v pořadí dolů. Rychlost mi nedělala problém, ale jedna horší volba (13s) a na závěr zajímavě zmapovaný podrost téměř po pás mě stál stříbro, ale co už.

Po sobotním sběru badgerů v Nové Pace nebyla očakávání na přebor štafet příliš veliká, ale zadařilo se jak v sobotu. Že na mapáči jsou první běžci bez zkušeností jsem zkusil porušit a rvát to stylem start cíl. Hodně zajímavé, ale opravdu vyrovnané volby měly za následek že se několik skupinek neustále potkávalo, ale nebylo vůbec jasné jak na tom kdo je. Asi od páté kontroly jsem screenshotnul dres Chocně a hecnul polské tempo. Až do nábehu do lomů jsme šli spolu a drželi se vpředu. V lomíkové části nás rozdělila řada farst, ale vyvarovali jsme se chybám a všichni se zase potkáváme v průchodu ven z lomů. Na divácké kontrole Choceň, Luhačovice, Kotlářka a v závěsu Žabiny. V pytlíku jsem na chvíli vypnul a nechal se doběhnout Žabinami. Drsný finiš proto Otu, který dvakrát padá. Pro mě dokonání bronzového hattricku...Martin s Kaulim podali kvalitní výkony a ve fyzicky náročném závodě doběhli Kotlářce pro (asi) 16.místo. Výsledky totiž asi jen tak nebudou, stejně jako vyhlášení výsledků.

bottom of page